Jak neztratit naději v budování lepší budoucnosti

10.5. 2019Iva Hynkova3486x0

Motivace

Možná si říkáte, že proč by jste se měly motivovat k práci, když jste živnostníci a ve vašem vlastním zájmu je vydělat si peníze. Vaším cílem je tedy zisk. To sice ano, ale skrývá se za tím mnohem více.

Já si osobně myslím, že každá z nás potřebujeme mít vytyčený cíl – směrovat naše kroky k něčemu konkrétnímu. Nemusí se to týkat jen podnikání, ale v tomto okamžiku se právě na toto téma zaměřím a vás poprosím o totéž.

Jen si představte situaci, kdy máte chuť na něco sladkého – to je váš cíl. Sednete do auta a do navigace nenastavíte žádnou adresu kavárny, protože nevíte kam přesně chcete jet. Tak nějaký čas projíždíte městem a hledáte. Po nějaké době přece jen nějakou kavárnu objevíte a dosáhnete vytouženého cíle. Ale zkuste si spočítat čas a peníze za projetý benzín, které jste na hledání musely investovat.

Nebo když vyplouvá loď na širé moře, také potřebuje znát svůj cíl kam pluje. Jinak jí po dlouhé době plavení sem a tam dojde nafta a uvízne uprostřed moře a časem se potopí.

Rozumíte, co tím myslím?

Když stojíte na startovní čáře a nevíte, co vás v podnikání čeká, stůjte nohama na zemi a stanovte si dosažitelné cíle. Samozřejmě, že každá chceme hned všechno a nejlépe hned. V případě ale, že se vám vaše přemrštěné cíle nepodaří dosáhnout, budete z toho akorát otrávené a ztratíte energii pokračovat dál.

Jaké cíle si nastavit?

I. Přesvědčíte alespoň jednu klientku týdně, která chodí jen na obočí, nebo manikúru, pedikúru na kosmetické ošetření pleti. K tomu vám skvěle pomůže tzv. expresní neboli zkušební ošetření třeba jen na půl hodiny. Zkrácené ošetření spočívá v odlíčení, krátké masáži a jednoduché masce s nízkým nákladem (tzn. krémová maska v tubě ideálně hydratační).

 Krátký čas = nízké náklady = nízká zaváděcí tudíž přijatelná cena pro zákaznici     

Rozhodně nikdy nedělejte slevy na ošetření, nepůsobí to moc dobře. Přinutíte zákaznici přemýšlet o tom co při levnějším ošetření ošidíte oproti tomu za plnou cenu. 

II. Během jednoho týdne prodejte 1 zákaznici, která chodí pravidelně na kosmetiku 1 produkt domů. Tzn. vyhradíte si dostatečný čas po ošetření cca 10 min na to, abyste ukázaly a představily produkty. Základem samozřejmě je mít na salonu skladem, aby si je mohla zákaznice ihned odnést domů!!!

III. Když uvede značka, se kterou pracujete nové ošetření/ novou řadu na domácí péči, tak si stanovte, že během jednoho týdne danou novinku prodáte alespoň jedné zákaznici.

A víte co? Přesvědčit “jen” jednu zákaznici za týden v poměru kolik jich k vám do salonu přijde je opravdu maličkost. Jakmile dosáhnete svého cíle, odměňte se za to náležitě ať už něčím hezkým, nebo něčím dobrým 🙂 

Důležité je ale neusnout na vavřínech. Proto si na příští týden naplánujte o malý kousek více. 

Začněte dnes, protože později se časem změní na nikdy 

Když vidíte úspěšné lidi jak v podnikání, nebo třeba v hubnutí, představovaly jste si někdy tu klikatou a trnitou cestu, po které došli do svého vytouženého cíle? Buďte opravdu naprosto klidné v tom, že se opravdu nikdy nikomu nic nepodařilo na první dobrou.

S motivací se spojuje ještě jedno velmi důležité slovíčko – VYTRVALOST

Motivaci můžete mít velmi jasně vytyčenou. Zkusíte podniknout konkrétní kroky pro dosažení vašeho cíle jednou, dvakrát, desetkrát… A když se stále nic neděje, přijde vám veškerá vynaložená energie ztrátou času. Začnete pochybovat o tom, jestli jste dobré. A dost! 

Prosím vás, nikdy o sobě nepochybujte. Pokud se vám hned po pár pokusech nepodaří prodat novinku, nebo dražší ošetření, nemusí být hned chyba ve vás. Některé zákaznice si opravdu potřebují nákup rozmyslet. 

Možná z vás ale nešlo to správné zapálení, které z vás klientka potřebuje cítit. Omezuje vás totiž strach z odmítnutí. 

Velké věci se nestávají v naší komfortní zóně – rosteme pomocí překonávání strachů!!!

Pokud vám to pomůže být jistější v prodejních argumentech, sepište si důležité body, proč byste vy sama konkrétní produkt koupila. A na těchto bodech pak postavte svoji prezentaci produktu nebo ošetření.

To například znamená co to udělá s pletí, hlavní aktivní látky, v čem je lepší než to, co teď zákaznice používá atd. Na každého zabírá jiný argument, zákaznice se rozdělují na několik typů. O tom vám napíšu ale zase až jindy, nerada bych vás zahltila informacemi. Velkého mamuta si budeme porcovat pěkně postupně 🙂

Důležité je se svými zákaznicemi MLUVIT  o tom co všechno nabízíte. Jestli k vám už chodí, mají k vám důvěru, tak proč by si nekoupili něco co jim VY doporučíte. Vy je přece znáte určitě lépe, než lékárnice, nebo slečna z parfumerie a nenabídli byste nic špatného.

Už tolikrát jsem od svých kamarádek, zákaznic různých kosmetických salonů, slyšela že si kupují krémy jinde, protože ani neví, jestli jejich kosmetička vůbec prodává. Důvody jsou dva:

1. nikdy o tom od své kosmetičky neslyšely, co by jim doporučila používat doma

2. nikdy v salonu u své kosmetičky neviděly žádné produkty na prodej

A hlavně nedělejte si hlavu z toho, že jste o novince, nebo domácí péči už JEDNOU říkala. Někde jsem četla, že aby proběhl obchod, musí o produktu proběhnout alespoň 5 různých zmínek. Je totiž dost dobře možné, že vás zákaznice poprvé ani nevnímala. 

 

Na závěr mám pro vás jeden příběh ze skutečného provozu jednoho kosmetického salonu. 

Zákaznice letuška – na jednu stranu velmi dobrá zákaznice s vysokým příjmem. Ale na druhou stranu si domácí péči může nakupovat na letišti za výrazně lepší ceny, než za které můžete v salonu nabídnout. 

Moje kamarádka kosmetička i přes tuto skutečnost vždy při každém ošetření říkala co má za novinky, že má vše k dispozici na saloně skladem. Opakovala ten samý scénář opravdu při každé návštěvě. Letuška vždy poděkovala, zaplatila za ošetření, ale nikdy si nic domů nekoupila. Až jednou neletěla a zrovna v té době potřebovala krém. A víte jak to dopadlo? Nakoupila u své kosmetičky, protože si vzpomněla, že jí vždycky něco říká o nějakých krémech. Proto nehledala nikde jinde a šla rovnou za svojí odbornicí na pleť. 

Proto nikdy nehodnoťte dopředu a zkoušejte a zkoušejte a nabízejte a nabízejte. Moc vám přeju zažít ten skvělý pocit, kdy to poprvé vyjde! A víte co? Pak už vám nabízení a prodej půjde čím dál více sebe – jistěsebe – vědomě.

Stanete se tak sebe-vědomou kosmetičkou a především sebe-vědomou ženou.

 

Něco pro vás mám

V oboru jsem přes 13 let a zkušenosti jsem sbírala opravdu dlouho a občas to bylo i náročné. Vám chci tuto klikatou cestu usnadnit, proto jsem napsala e-Book plný svých zkušeností. Dozvíte se v něm mimo jiné, jak vystavovat produkty, abyste začaly prodávat. Jak sestavit ceník, abyste začaly prodávat dražší ošetření a mnohem víc…. Mrknetě se zde

 

Mojí vášní je prostředí kosmetického salonu a vše okolo něj. Předávám své zkušenosti kosmetičkám, které hledají cestu, jak zkvalitnit nabízené služby. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.