Muži jako zákazníci v kosmetickém salonu

10.12. 2019Iva Hynkova1879x0

Kosmetické ošetření pleti je odjakživa považované za výsadu žen. Proto se služby i vzhled salonu tomuto faktu přizpůsobovaly. Během posledních 10 let se ale velmi výrazně zvýšil počet mužů, kteří vyhledávají kosmetické salony.  Hýčkání v salonech krásy a péče pleť v současnosti už není rezervováno pouze pro ženy. 

V současné době se považuje upravený vzhled muže jako předpoklad úspěchu nejen v zaměstnání, ale také v soukromém životě. Upravené vlasy, vousy, nehty a také pleť. Není to ale otázka až současné doby. Pro pány bývaly útočiště pro úpravu zevnějšku holičství s pěkně nahřátými ručníky a břitvou, stejně jako se za poslední roky znovu objevují v podobě barber shopů. A že jich je. 

A víte, proč mají takový úspěch? Protože tam jsou muži na první pohled vítáni jak interiérem – kůže, ocel, dřevo, ale také nabídkou ušitou přímo na tělo mužům a jejim potřebám. 

Muži budou rádi a pravidelně chodit do kosmetického salonu, ale potřebují z něj cítit, že není vyhrazený jen pro holky. 

Očekávání pánské klientely:

Muži prvoplánově v nabídce salonu nehledají ošetření zaměřené na vrásky, nebo stárnutí pleti, přesto se svůj vzhled zajímají. K celkově upravenému vzhledu patří také zdravá pokožka. Pánové jsou také upracovaní a neustále ve stresu, proto vyhledávají místa, kde se alespoň na chvíli odpojí od starostí. 

Pro muže je také velmi důležitý interiér salonu. Pokud chcete cílit také na pánskou klientelu, vybírejte z neutrálních barev a doplňků. Brnkání na pánskou strunu hraje prim také dekorace kosmetického lehátka a barev ručníků či županu (ten mějte ve větších velkostech). Bílá je sice neutrální, ale nic nezkazíte, když si speciálně pro muže pořídíte pár hnědých, šedých, nebo černých ručníků, nebo deky na přikrytí. 

relaxace a uvolnění od každodenního stresu

méně klasického vzhledu salonu krásy pro ženy

Prodej:

Muži se velmi liší od žen v nákupním chování. Nechovají se impulzivně, ale používají racionální a logické důvody. Při výběru moc dlouho neváhají, buď produkt chtějí, nebo ne.  Výzkumy potvrzují, že muži když už nakupují, utrácejí více, než ženy. Určitě nabízejte věrnostní program, tím si obzvláště u mužů vytvoříte věrného zákazníka, který se k vám bude pravidelně vracet. Protože pro změnu další výzkumy říkají, že si muži často a rádi vytvářejí návyky, které pak stále opakují. Poslouchají stejnou hudbu, oblečení nakupují ve stejných obchodech, jsou fanoušky stejného sportovního týmu a tak dále. 

“muži velmi rádi nakupují dárkové poukazy”

Představte si, že průměrná žena pravidelně používá mezi 4 – 6 produktů na pleť : odličovače, sérum na pigmenty, hydratační sérum, oční krém, hydratační krém a ochrana před sluncem.

Na druhé straně stojí muž, který hledá ideálně jeden produkt, který vyřeší všechno: čištění, hydrataci, zklidnění pokožky. Proto při nabízení domácí péče najděte co nejméně produktů, které nijak zvlášť nenaruší denní program a které pomohou s jejich problémem. Co je bylo pro mě velké překvapení, že muži jako první produkt péče o pleť většinou dostanou jako dárek. Proto pomozte své zákaznici vybrat krém pro jejího muže nejlépe tak, aby jeho používání nebylo příliš komplikované.

Důležité faktory pro muže při používání kosmetických produktů jsou tedy:

  • lehká gelová konzistence
  • minimální parfemace
  • jednoduché minimálně barevné obaly produktů
  • jednoduché používání

Muži dávají přednost  zemitým, nevýrazným barvám. hnědé a modré. Nechtějí si kupovat produkty v ženských barvách, proto v ideálním případě vybírejte z řady určené pro muže. Pokud nemáte, vybírejte podle obalu z nabídky pro ženy: bílá, modrá, hnědá, šedá.

Jako ideální se tedy pro muže jeví dermatologické nebo zklidňující řady, protože

  • jsou vhodné pro velmi citlivou pokožku (kvůli holení)
  • obaly jsou bílé a minimálně barevné
  • parfemace je taktéž minimální 

 

Muž na kosmetice

Nezapomínejte, že někdy můžete být svědky absolutní premiéry zákazníka v kosmetickém salonu. Velmi důležité je vysvětlit, co všechno se bude dít krok za krokem. Tímto pomůžete překonat prvotní nervozitu muže (ale samozřejmě i ženy, která je v kosmetickém salonu poprvé v životě).

Očištění pleti může být prakticky jakýmkoliv produktem podle typu pleti. Na smývání velmi doporučuju nahřáté mokré ručníky z ohřívače ručníků provoněné svěží vůní jako např. citronovou trávou, nebo moje velmi oblíbená Litsea Cubeba.

Při tonizaci pleti s vatovými tamponky myslete na směr růstu vousů. Když jsem měla poprvé muže na kosmetice, tak po pár tahy s vatovými tamponky jsem z něj udělala Santa Clause 🙂 Takže pohyb na tvářích je směrem dolů! 

Peeling podle typu pleti, následné mechanické čištění pleti.

Úprava obočí je na domluvě. Než se pouštět do tvarování, doporučuji muže zbavit nadbytečných chloupků mezi obočím a podle potřeby zastřihnout dlouhé obočí.

Masáž: Vousy jsou asi největším strašákem kosmetičky, protože neví jestli se jim při kosmetice vyhýbat, nebo ne. A odpověď? Pokožka pod vousy také potřebuje ošetřit a chránit před vnějšími vlivy. A nejen pokožka, ale také vousy si žádají o výživu. 

Produkty, které lze vmasírovat jako např. masážní krém, sérum, nebo krém, věnujte jim o trochu delší čas k zapracování. Jen klasické dlouhé hladivé tahy na vousech moc  neumožní vstřebání produktů, proto dělejte aktivní malé kroužky ve směru růstu – tedy dolů stejně jako při tonizaci.

Masku samozřejmě vybírejte dle aktuálních potřeb pleti muže. Nutně nemusí být vždy jen čistící, ale vhodná je také zklidňující, hydratační, nebo protivrásková. Krémové či alginátové masky dávejte i přes vousy. Během působení masky doporučuji masáž vlasové pokožky, která je naprosto dokonalým antistresovým nástrojem. Masáž rukou je samozřejmě taky skvělá.

A na závěr vybírejte krém z pánské řady. V případě, že pánskou řadu nemáte, vybírejte méně parfemované produkty, které se velmi dobře vstřebávají do pleti. 

Mluvte jazykem jejich kmene

Položte si ruku na srdce, mysleli jste při sestavování menu ošetření, nebo při komunikaci s muži na jejich potřeby a představy?

Vytvořte takovou nabídku ošetření, která bude více přizpůsobená zvlášť pro ženy a zvlášť pro muže. Mějte samostatnou část ceníku vyhrazenou pro ošetření PRO MUŽE. Samozřejmě v nich můžete používat obdobné produkty jako pro ženy, ale mužské oko zaujmou jiná slova.

Muži nejsou zvědaví na vyčerpávající složitý výklad o produktu či o službě, buďte stručné a konkrétní bez zbytečných záludností. Vždy ale upozorněte na moderní aktivní látky, nebo výsledky výzkumů používání konkrétního produktu. Číslafaktatechnologie, to je takový trojlístek, kterým muže ohromíte. Ženy při prodeji potřebují naopak slyšet příběh se šťastným koncem, který si mohou představit. 

“tento krém je Mercedes mezi krémy”

Muži potřebují slyšet proč je krém,  depilace, nebo ošetření vhodná právě pro jejich pleť. Logicky vysvětleno. Např. u depilace vysvětlete, že když bude chodit pravidelně, chloupky budou postupně růst méně a pomaleji. 

Přístrojová ošetření pro muže nazvěte více technicky. Takže fotoomlazení, nebo dermoabraze bude v ceníku nabízená jako například Moderní technologie pro pleť. Stejné ošetření pro muže a ženy, ale použitím jiných slov vzbudíte zájem každého pohlaví jinak.

Manikúru pro muže nazývejte úpravu rukou, což stále zachovává mužnost. A tak dále

Něco navíc:

Pánové každého věku (některých žen se to také může týkat) vyhledávají hloubkové čištění zad. Obzvláště sportovci mají s tímto problém, tak proč nenabídnout řešení?

Délka cca 60 min se skládá z peelingu, mechanického čištění pokožky, čistící masky a závěrečné péče. Na desinfekci pokožky po hloubkovém čištění je skvělý ozonizér.  V případě masky doporučuji jílové, nebo z mořských řas. Tedy práškové, které bývají určené na tělové zábaly. Klasická pleťová maska o 200 ml by přišla v nákladech celkem draze. Na závěr krátce vmasírujte nekomedogenní (jeho složení neucpává póry!) antibakteriální, nebo zklidňující krém.

PS: peeling je skvělý pro muže, kteří chodí na depilaci zad, protože minimalizuje zarůstání chloupků

Ceny takového ošetření se pohybují od 500 Kč do 1500 Kč. Propočítejte si náklady s vašimi produkty, které použijete. Používejte peeling i masku/ zábal z řad určených na tělo, protože balení jsou větší, než pleťové. A na záda spotřebujete určitě větší množství produktů, než na pleť.

Budete potřebovat cca 20 ml peelingu a 50 – 70 ml masky. K materiálu si určitě nezapomeňte připočítat dostatečnou odměnu za vaši práci. Protože opět opakuji, budete pracovat na mnohem větší ploše, než jste zvyklé. A občas je to pěkná makačka 🙂

Ošetření zad je ale skvělé také pro dámy, které trápí akné na zádech. Plesová sezóna se blíží a je potřeba do šatů připravit nejen postavu, ale taky záda.

Závěrem

Muži mají na rozdíl od žen jiné vnímání okolí a jiné fungování mozku. Takže chcete-li být úspěšná při komunikaci a péči o pánskou klientelu v salonu, musíte pochopit potřeby mužů. Snad vám k tomu pomohl tento článek 🙂

Tato oblast zákazníků není pouze trendem, stále více roste společně s novou generací mužů jinak smýšlejících. 

Zkuste svým zákaznicím nabídnout jako dárek k narozeninám jejich mužů poukaz na ošetření určené speciálně pro muže. To je nejlepší způsob, jak muže do salonu přivést a získat tak nové zákazníky. A nezapomeňte, že poukaz nesmí být moc holčičí. Vytvořte si pár neutrálních, nebo zaměřených na muže v zemitých barvách. 

Buďte otevřené novému přístupu k pánské klientele. Vytvořte si stabilní podnikání založené na vaší odbornosti a profesionalitě. Zpočátku to pro vás může být trochu znervózňující, ale nebojte, muži v kosmetickém salonu jsou taky jen lidé a ne mimozemšťané. 

 

Mojí vášní je prostředí kosmetického salonu a vše okolo něj. Předávám své zkušenosti kosmetičkám, které hledají cestu, jak zkvalitnit nabízené služby. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.