Nejlepší profesionální kosmetika pro kosmetičky

8.5. 2020Iva Hynkova1944x0

Když přijde čas položit si otázku, která profesionální kosmetika pro kosmetičky je nejlepší, může se to zdát jako neřešitelný problém. Jiné to bylo před 20 lety, kdy bylo na Českém trhu jen hrstka značek. Takže dnes, kdy můžete vybírat přibližně z 70 různých firem je rozhodnutí pro tu pravou celkem oříšek.

Během 14 let, kdy jsem sama vyzkoušela několik značek a řešila tuto zásadní otázku s nespočtem kosmetiček můžu vám dnes předat takového mini průvodce, který vás nasměruje. Na otázku, která profesionální kosmetika pro kosmetičky je nejlepší totiž neexistuje jednoduchá odpověď pro všechny salony.

 

Není jedna značka, která je nejlepší. Dnes už je možné vybírat z mnoha velmi kvalitních produktů. Každá jsme individualita, každá jsme jedinečná a každé kosmetičce se bude dobře pracovat s jinou značkou, než má paní Vomáčková ve vedlejší ulici, která tvrdí, že její kosmetika je nejlepší.

To je stejné, jako když by nějaký kuchař prohlásil, že jeho svíčková je nejlepší a chutná všem. Ano, je možné, že si jeho svíčkovou oblíbilo hodně lidí. Najde se ale vždy nějaký počet lidí, kterým zkrátka nechutná vůbec a už nikdy by si ji nedali. Dalším lidem se nelíbí prostředí restaurace a další nejsou spokojení s obsluhou.

A to je přesně ono.

Každému chutná a v kosmetice každému vyhovuje něco úplně jiného a je to tak v pořádku. Představte si, že by se všude nabízela jen svíčková…

V tomto článku se dozvíte otázky, na které si před hledáním ideální profesionální značky pro svůj salon potřebujete odpovědět.

ideální zákazník

Kdo je ideální zákazník vašeho salonu

První a nejdůležitější otázka je KDO je váš ideální zákazník. Odpověď, že chcete nabízet cenově dostupné služby pro mladé a taky seniory vám nic nevyřeší. Když budete cílit na všechny, nebo na co nejširší skupinu lidí, tak budete dalším salonem krásy ve městě. V době, kdy konkurence je v každém městě víc než dost, potřebujete být něčím jiná, něčím zajímavá – specializovaná na konkrétní typy zákazníků.

Proto si najděte klid a s papírem a tužkou popište ideálního zákazníka vašeho salonu. Představte si do detailu takovou ženu/ muže, na koho se budete vždy těšit a s kým vám bude dobře. Nezapomínejte taky na to, že váš zákazník si rád dopřeje kosmetiku, ale taky si koupí domů vámi doporučené produkty.

Jak vypadá váš ideální zákazník. Popište si jej co možná nejvíc do detailu:

  • věk
  • pohlaví
  • jeho/ její měsíční příjem
  • počet dětí
  • jaký problém s pletí řeší
  • má svůj vyhraněný směr kosmetiky

Věk a pohlaví je jasné. Budete mít jiný přístup ve dvaceti letech ke čtyřicátníkům, než když vám samotným bude čtyřicet. Vybírejte si vrstevníky, nebo takové, se kterými si nejlépe rozumíte.

Nepotřebujete vědět úplně přesně výši měsíčního příjmu, stačí jen orientačně. Například kdo vydělává dvacet tisíc měsíčně nebude chodit na ošetření za dva tisíce korun, ale bude pro něj zajímavější cena do tisícovky. Tisícovka je totiž běžná částka, kolik utratí třeba za šaty.

Počet dětí a ještě bych doplnila věk dětí. Protože ženě, která se stará o dvě malé děti prakticky non stop nemá už tolik času pro sebe. Proto taková zákaznice uvítá krátké a přesto relaxační ošetření. Doma o sebe nebude nijak moc pečovat kvůli času, proto nabízíte produkty, které se snadno a rychle používají.

Jaký problém s pletí řeší? Žena okolo 40 let si už všímá čím dál víc vrásek a povadající pleti a potřebuje s tím něco dělat, protože nikdy předtím na kosmetiku nechodila. Proto potřebujete mít opravdu silné a účinné zbraně v podobě efektivní kosmetiky, která tyto problémy dokáže vyřešit. Nebo můžete mít oblibu v péči o akné, rosaceu, nebo pigmentové skvrny 🙂

Vyhraněný směr kosmetiky může být třeba přírodní. V tomto bodě bych se vrátila na začátek, kde si představujete zákazníka, se kterým se vám dobře pracuje a těšíte se na něj. Je to vlastně takový odraz vás a vašich názorů. Přírodní kosmetika zrovna nemusí být váš šálek kávy a je to tak v pořádku. V takovém případě se vyhněte tomu, že se necháte zákaznicí dotlačit k něčemu, čemu nevěříte.

Věřte mi, že po vytvoření ideálního klienta už budete mít velmi zúžený výběr, ze kterého se hledá už mnohem snáz, než na začátku. Má to ale ještě další výhodu, která se vám bude hodit při tvorbě nabídek a ceníku (pokud potřebujete poradit s tím, jak ohodnotit svoji práci klikněte na tento odkaz). Budete používat ta správná slova, která osloví přesně ty, které potřebujete.

Zpět ale k hledání nejlepší profesionální kosmetiky pro váš salon. Jsou tu ještě další prvky, na které je dobré se zaměřit.

co dál by měla kosmetika splňovat

Je přírodní kosmetika lepší než konvenční plná „chemie“ ?

Přírodní kosmetika je v posledních letech hodně oblíbená stejně jako veganská, nebo BIO. Dokonce natolik, že si ji zákaznice přímo žádají a znám hodně kosmetiček, které tento tlak neustály. A tak přidaly nová ošetření s přírodní kosmetikou do salonu. V případě, že vy sama nežijete celým tělem a duší pro přírodní kosmetiku, je to pro vás past.

Protože přírodní kosmetika je trend, který se časem může změnit. A změnit značku v salonu stojí celkem dost peněz. To stejné platí o různých přístrojích, které jsou nějaký čas IN, vy za ně utratíte celé jmění. Bohužel to může dopadnout tak, že dřív, než splatíte stroj, už nebude tak žádaný a zákaznice na něj přestanou chodit. A vy tak máte celkem drahou dekoraci salonu, na kterou se bude už jen prášit.

Dekorativní kosmetika

Další podmínkou při hledání kosmetiky do salonu může pro vás být dekorativní kosmetika. Ať už se sama věnujete líčení, nebo chcete mít pro zákaznice na prodej pár základních produktů. Udělala jsem pro vás menší průzkum trhu a vytvořila tabulku se všemi dostupnými profesionálními značkami v ČR. Sama jsem byla v šoku kolik jich je….. něco přes šedesát. A pak si z toho vyberte jednu, že? V tabulce jsou firmy rozdělené podle jejich filosofie, země původu, odkaz na webovky, cenovou kategorii a zda nabízejí také dekorativní kosmetiku.

Tento přehled dostanete zdarma do e-mailu spolu s e-bookem, který se věnuje základním otázkám, které si potřebujete sama zodpovědět při hledání kosmetické značky pro svůj salon (klikněte na tento odkaz).

Vyzkoušejte kosmetiku na vlastní kůži

Tím nemyslím vyzkoušet si dva vzorky na ruce a na základě toho udělat první objednávku za třicet tisíc korun. S takovým přístupem je dost možné, že si časem budete trhat vlasy, co jste to udělala.

Domluvte si se zástupcem firmy, jestli vám udělají kompletní ošetření pleti v jejich salonu. Je to ten nejlepší způsob, jak zjistit silné stránky značky. Stanete se tak na chvíli zákaznicí a lépe navnímáte vůně a konzistenci produktů. A na konce celého ošetření uvidíte (nebo možná neuvidíte) výsledek.  Na to totiž většina zákaznic salonů slyší. Za vše mluví důkaz místo slibů 🙂

Následně si vyberte alespoň dva plnohodnotné produkty a zkoušejte je na sobě aspoň měsíc. Uvidíte sama na sobě, jak se pleť bude chovat po týdnu a déle. Klidně se na začátku experimentu vyfoťte ať můžete po měsíci srovnat výsledky před a po. Když uvidíte výsledky sama na sobě, tak dám ruku do ohně za to, že taková kosmetika se vám bude nabízet a prodávat úplně sama, protože jí VĚŘÍTE. A důvěra je na tomto místě nesmírně důležitá, protože vaše zákaznice věří vám, že jim doporučujete to nejlepší.

Jak s vámi komunikuje firma

Napsala jste e-mail, že máte zájem o více informací a přes týden se vám nikdo neozývá? V takovém případě jděte o dům dál. Představte si, že pak s takovou firmou spolupracujete a něco potřebujete vyřešit. Aktuálně je opravdu hodně značek na trhu a člověk by si řekl, že se doslova poperou o nového zákazníka, ale co slýchám, tak to není úplně vždy pravidlem.

Dodavatel profesionální kosmetiky je váš obchodní partner, který vás nesmí nechat na holičkách. Je na vaší straně a podporuje vás. Proto si také zjistěte jestli vám k objednávce dodají vzorky pro zákaznice zdarma, nebo jestli se musí platit. Za jakých podmínek dostanete tašky pro prodejním výrobkům. Jestli mají svoje ručníky a uniformu s logem.

Novinky

Zjistěte si od firmy také, jak často vycházejí novinky. Nebývá to totiž automatické, že každý rok na trh vyjde nová řada, nebo produkt domácí péče, nebo profesionálního ošetření do salonu. Potřebujete svým zákaznicím nabízet novinky, které oživí vaši nabídku ošetření. A upřímně, občas oživení a dodání elánu do práce taky samy potřebujeme a toto je jedním ze zdrojů.

Dále vás bude taky zajímat, jestli firma pravidelně dělá speciální = zvýhodněné nabídky na domácí péči, nebo taky do salonu. Ať jsou to slevy, nebo hezké dárky k nákupu.

Školení

Potřebujete také vědět jak probíhají školení. Jestli musíte někam na školení jezdit, jestli se za školení platí a kolik. Důležitá jsou také doškolování na novinky, nebo na další ošetření, o které chcete rozšířit svoji nabídku.

Zkušenosti s kosmetikou

Recenze a zkušenosti s profesionální kosmetikou se dozvíte na Facebooku v uzavřených skupinách pro kosmetičky. Můžete to použít jako odrazový můstek pro první adepty. Předem vás ale upozorňuji, že 100 lidí má sto názorů. Takže vás asi zklamu, protože závěrečné rozhodnutí musíte udělat opravdu sama. Důvodů mám pro vás hned několik:

  1. kosmetika se vám musí líbit, protože s ní budete pracovat celé dny
  2. musíte sama věřit, že kosmetika je kvalitní a dosáhne výsledků
  3. potřebujete mít dobrý vztah s obchodním zástupcem, se kterým budete často v kontaktu

Takže…

Neříkám, že to, co tu píšu vám pomůže na 100% vybrat profesionální kosmetiku pro váš salon na celý život. Každá začínáme s nějakými znalostmi a postupně se vyvíjíme. Takže je naprosto v pořádku, když se po čase rozhodnete kosmetiku změnit. Je to trochu náročnější proces, ale není to nic, co by se nedalo zvládnout.

Takže pokud jste ve fázi hledání je úplně jedno, jestli v oboru začínáte, nebo jen potřebujete změnit.

Nejlepší kosmetika pro vás a vaše zákaznice je ta, které věříte VY sama!

Mojí vášní je prostředí kosmetického salonu a vše okolo něj. Předávám své zkušenosti kosmetičkám, které hledají cestu, jak zkvalitnit nabízené služby. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.