5 nejčastějších chyb při ošetření akné

25.8. 2021Iva Hynkova4064x0

Velmi často se u svých klientů setkávám se stejnými přešlapy, kterými zbytečně oddalují zlepšení akné. Akné patří mezi stavy pleti, to znamená, že je dočasné a opravdu jej lze řešit. Naprosto rozumím tomu, proč se někteří lidé uchylují k následujícím krokům. Akné na obličeji je jako stigma, které snižuje sebevědomí člověka a komplikuje mu sociální život. Ale mám pro vás všechny dobrou zprávu, jde s tím něco dělat. 

V tomto článku jsem sepsala pět nejčastějších chyb při ošetření akné, které jsou dost možná příčinou, proč se stav pleti zatím nezlepšil.

  1. Příliš vysušující čištění. 

Co aknózní pleť pořádně odmastí je dobře… Ne, to vůbec není dobře! Čisticí přípravky mají odstranit jen nečistoty, ale nesmí pleť zcela zbavit přirozené hydratační složky, kterou je právě maz. 

Varovným signálem, že je váš odličovač pro vaši pleť naprosto nevhodný je stažená pleť ihned po použití. Když je pleť takto dehydratovaná, dostane mastná a smíšená pleť signál tvořit ještě více mazu, aby se sama hydratovala. Výsledkem je natažený pocit pleti (dehydratace) a jako bonus je více lesklá mastná pleť. A tím se člověk dostává do začarovaného kroužku.

Hydrataci potřebuje nejen naše pleť, ale celé tělo k tomu, aby dokázali fungovat tak, jak potřebujeme. Jinými slovy dostatečným zaléváním správnými aktivními látkami dáváme pleti pohon k regeneraci a opravám.

Čištění je trochu věda, proto jsem na toto téma napsala článek, který si můžete přečíst na tomto odkazu. 

  1. Příliš častý peeling.

Čisticí kartáčky, chemické nebo klasické peelingy pleť zbaví všech nedokonalostí. Peeling je potřeba, ale všeho moc opravdu škodí. Co se děje při každodenním používání čisticích kartáčku nebo ultrazvukové špachtle si poslechněte v tomto díle podcastu a to stejné platí i pro příliš časté použití peelingů.

Jak poznáte, že má pleť peelingu až moc?

  • pleť je permanentně začervenalá doprovázená pocity pálení při aplikaci jakéhokoliv kosmetického produktu
  • pocity pnutí a nemůžete se domazat
  • někdy je bolavá na dotek
  • suché šupinky

Proto jsem vždy pro individuální přístup. A když se v návodu píše „…dělejte peeling klidně každý den…“ a pleti to očividně nesvědčí viz výše zmíněné příznaky, tak je to volání pleti o pomoc a nejlepší co můžete udělat je ubrat na frekvenci použití. 

  1. Příliš mnoho produktů na akné – všeho moc škodí i v tomto případě.

Když je diagnóza akné, automaticky se nabízí nakoupit kompletní armádu produktů s označením vhodné pro pleť s akné. Jenže každý z těchto produktů má obsažené aktivní látky, které desinfikují  pupínky a regulují nadměrnou tvorbu mazu. Hydratace mají ale nezbytné minimum.

A když pleť nemá dostatek hydratace, už víte co se stane. Proto jsem pro zařadit do večerní péče hydratační krém a zpočátku klidně i hydratační masku, kterou používat třikrát až čtyřikrát do týdne dokud se stav nezlepší.

Pleť by měla být bez jakéhokoliv kosmetického produktu tzv. v komfortu. Tím ale nenabádám nepoužívat vůbec žádnou péči. Aknózní pleť ocení antibakteriální aktivní látky, ale současně i potřebnou hydrataci, která nám v průběhu roku kolísá a musíme ji v případě staženého pocitu pleti doplnit vhodnými produkty.

  1. Krycí tekutý make-up. 

Silná vrstva make-upu zakryje vše. Bohužel některé z nich obsahují oleje, které problematické pleti moc neprospívají. Mám velmi dobrou zkušenost s minerálními pudry. Těmi dokážete pleť také hezky sjednotit a navíc často obsahují oxid zinečnatý (angl. zinc oxide), který zklidňuje a urychluje hojení. Pleť také chrání před slunečními paprsky, které často způsobují pigmentové nerovnosti.

  1. V neposlední řadě příliš mnoho stresu z každého pupínku.

Stres rovná se zvýšená hladina stresového hormonu kortizolu. Myšlenky ovlivňují naše emoce a ty ovlivňují tvorbu hormonů v těle (např. jako je při stresu z pracovní prezentace žaludek na vodě nebo při zamilování motýli v břiše).

Když přijmete akné, že je tu s vámi jen po vymezený čas, dáte tím tak prostor tělu, aby dělalo co umí nejlépe. A to je regenerace. Jak to udělat? 

  • zaměřit se na aktivity, které vám dělají radost (sport, zpívání, vaření, tanec…)
  • choďte do přírody
  • zkuste meditace
  • pište si deníček vděčnosti, ve kterém si každý den napíšete, co vám ten den udělalo radost
  • obklopujte se lidmi, kteří vás milují

Tímto způsobem přepnete tělo ze sympatického nervového systému na parasympatický.  Ten první je zodpovědný za okamžité reakce těla na možné ohrožení života. To znamená, že nastartuje organismus, aby se dokázal nepříteli ubránit nebo co nejrychleji utéct. Jinými slovy je to stres (fyzický i duševní), při kterém se zrychlí bušení srdce a stoupá krevní tlak. Stres současně zvyšuje hladinu kortizolu, který mimojiné zvyšuje aktivitu mazových žláz. A to problematická pleť zrovna nepotřebuje…

Na druhé straně parasympatikus řídí velmi důležité opravy celého těla a také imunitní funkce. Aktivuje se během spánku, kdy se snižuje hladina stresového hormonu kortizolu a srdeční činnost. 

Závěrem

Kolikrát můžou pomoct na první pohled obyčejné drobnosti. Samozřejmě akné je větší problém, který se často ukrývá uvnitř těla. Holistický přístup péče o tělo zevnitř i na povrchu má svoje výhody. Tímto článkem jsem jen chtěla upozornit na další možné faktory, které mohou být příčinou neúspěchu. 

Mojí vášní je prostředí kosmetického salonu a vše okolo něj. Předávám své zkušenosti kosmetičkám, které hledají cestu, jak zkvalitnit nabízené služby. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.