Začínáte se salonem a jste čerstvě po škole, nebo po rekvalifikačním kurzu a nevíte, zda investovat do jedné či více značek? Nebo už máte zavedený salon s více značkami a váháte, zda jste udělaly dobře?
Tento článek je určený pro všechny z vás, kdo přemýšlíte o kosmetické značce do salonu.
V ideální situaci seženete prostory, které jsou již zkolaudované na kosmetiku. V té složitější vás čekají stavební úpravy, které hygiena pro podnikání v kosmetických službách vyžaduje. S tím jsou spojené další extra výdaje.
Pokud po někom z oboru prostory přebíráte, máte s vymýšlením a nákupem nábytku problém vyřešen. I když každá chceme do prostoru promítnout i kus svého já, takže i přesto nějaké nákupy proběhnou. A s tím jsou spojené další extra výdaje.
Až si projdete hledacím kolečkem a už máte jasnější představu, s jakou značkou chcete pracovat, může se objevit další červíček v hlavě. A to je otázka, jestli by pro začátek nebylo dobré investovat rovnou do dvou značek.
Důvodem pro dvě značky bývá především to, že jedna bude levnější a druhá dražší. Představujete si, že tak vyhovíte požadavkům většího počtu potencionálních zákaznic.
Tímto způsobem se vám ale plánovaná počáteční investice do pracovního materiálu zdvojnásobí. Takže byť je vaše cesta nabídnout co nejvíce možností pro větší počet zákaznic dobře myšlená, bohužel se mnohdy nesetkává s úspěchem.
Velmi často se totiž setkávám s tím, že si zákaznice v drtivé většině nakonec vybírají tu levnější.
A tak se dražší kosmetika odsouvá do pomyslného rohu a začíná se na ni prášit. Čas od času se na ni někdo objedná, ale ne tak často, jak jste si představovala. Vaše ne zrovna malá investice se tak stává velmi neefektivní, protože si značka na sebe nevydělá a začnete produkty se zkracující se expirací rozdávat kamarádkám.
Většina profesionálních značek má natolik široký sortiment, že je možné sestavit dražší i levnější varianty ošetření z jedné značky. Dražší se od levnějších liší zaměřením. To znamená, že anti-age péče bývají dražší, než hydratační nebo čistící. Důvodem jsou především rozdílné použité aktivní látky.
Výhody, proč pracovat s jednou značkou:
1. Máte naprostý přehled o sortimentu a jeho aktivních látkách. Díky tomu dokážete zákaznici sebevědomě nabídnout jak profi péči, tak i tu domácí. Získáte si tak důvěru zákaznic a uvidíte, že časem začnou zkoušet dražší ošetření.
2. S tím je velmi úzce spojený i prodej domácí péče.
3. Tím, že budete pracovat s jednou značkou, dosáhnete vyššího obratu, než kdybyste ho dělily mezi dvě značky. A pokud budete mít dobrý roční obrat, dostáváte od dodavatele mnohem větší výhody ať je to na nákup produktů, nebo různé další atraktivní bonusy. To je u každé značky jiné.
4. Jeden dodavatel = méně starostí s objednáváním. Během jednoho telefonu nebo SMS objednáte vše, co potřebujete. Firmy mívají stanovený min. odběr, jinak si účtují poštovné. Takže když budete mít jednu značku, vždy se určitě dostanete nad tuto minimální částku.
Značek je opravdu hodně. Možná to zkuste trochu jinak a začněte tím, že si doslova vymyslíte svého ideálního zákazníka. Že nevíte jak na to? V tomto článku se to dozvíte. Stačí kliknout na tento odkaz.